Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Το άρπαγμα του πέπλου της Νηρηίδος στην αρχαιότητα και της Νεράιδος στην λαική μας παράδοση !! ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΕΡΜΕΙΔΟΥ



[αρχαίο νόμισμα με νηρηίδα, από την ακόλουθη ιστοσελίδα : http://www.mikrosapoplous.gr/iliada/NHRIIDES_NHREUS.html]
Ελληνική προϊστορία
Το άρπαγμα του πέπλου από την νηρηΐδα Θέτιδα του Πηλέως, το πάντρεμα, η φυγής της και η επιστροφή της, εκεί που ανήκε




[ψηφιδωτό με Νηρηίδα απο την ακόλουθη ιστοσελίδα : http://www.nemertes.eu/gallery.html]

Ο Πηλεύς ως θαρραλέος άνδρας που ήτο άρπαξε το πέπλο της θυγατέρος του Νηλέως, Θέτιδος και την ανάγκασε να τον






  ακολουθήσει και να γίνει σύζυγός του, αλλά μετά από λίγο καιρό αφήκε το σπίτι του ανδρός της και ξαναγύρισε εις το φυσικό της περιβάλλον, εκεί που ανήκε.




 [η ανωτέρω εικόνα με νεράιδα προέρχεται από την ακόλουθη ιστοσελίδα : http://jmjcollantes.blogspot.gr/2013_04_01_archive.html ]

Χριστιανική ιστορία
Το άρπαγμα του πέπλου από την νεραΐδα, το πάντρεμα, η φυγή και η επιστροφή της εκεί που ανήκε

  Δεν είναι λίγες οι παραδόσεις οι σχετικές με θαρραλέους άνδρες όπου κατόρθωσαν να αρπάξουν  το πέπλο της νεράϊδος την ώρα που αυτή ελούζετο εις τα νερά κάποιας λίμνης ή ποταμού, και να την εξαναγκάσουν να τους ακολουθήσει και να γίνει σύζυγός τους, αλλά πάντα αυτές μετά από λίγο καιρό φεύγουν και γυρνούν εις το φυσικό τους περιβάλλον.
  Όπως η ακόλουθη παράδοση από χωριό του ..... ...... ευρισκόμενο εις τον νομό Βοιωτίας.
  Μια νύχτα ένας τσοπάνης έψηνε στο μανδρί του ένα αρνί. Τότε παρουσιάστηκαν γύρω-γύρω από αρνί που ψηνόταν καλικατζαρίνες και άρχισαν να του λένε: «ου ποκί, τζέρε τε πιπιλίσμ» δηλαδή: Ψήθηκε, βγάλτο να το φάμε.
  Ο τσοπάνης δεν ήξερε τι να κάνει για να τις διώξει και συνέχεια τους έλεγε ότι δεν έχει γίνει ακόμη. Μόλις χάραξε η μέρα και τραγούδησε ο μαύρος κόκορας το βάλανε στα πόδια και έφυγαν οι καλικατζαρίνες.
 Αφού είπαν οι καλικάτζαροι : «κντόι γκιέλι λ σι ικ τε ικμ γκράμζι» δηλαδή τραγούδησε ο μαύρος κόκορας: φύγε να φύγουμε μαυρογραμμένοι). Την ώρα όμως που πήγαν να φύγουν οι καλικατζαρίνες, ο τσοπάνης πήρε ένα ξύλο να ανακατέψει την στάχτη, χτύπησε χωρίς να το θέλει μια καλικατζαρίνα στο μέτωπο και την μουτζούρωσε.
  Αυτή σημαδεμένη πια δεν μπορούσε να φύγει και έμεινε εκεί.
  Όταν ξημέρωσε είδε παραξενεμένος ο βοσκός ότι αυτή ήταν πολύ ωραία.
  Αυτό παρατήρησε και ο γυιός του, ο οποίος την αγάπησε και την παντρεύτηκε.
  Έκαναν και 3 παιδιά, αλλά ο άνδρας της δεν την άφηνε να βγάλει τη μουτζούρα γιατί φοβόταν μήπως του έφευγε.
  Έτσι εκείνη αναγκαζόταν να μην πάει πουθενά σαν σημαδεμένη που ήταν.
  Μια ημέρα λέει στον άνδρα της: «ακόμη φοβάσαι καημένε;
  Τόσα χρόνια έζησα κοντά σου, έκανα 3 παιδιά, άσε με να πάω και εγώ σαν νέα γυναίκα στο ντιβάνι(στην πλατεία) να χορέψω μαζί και με τα  τρία παιδιά της».
  Ο άνδρας της την άφησε να βγάλει τη μουτζούρα που είχε στο μέτωπο της και να πάει να χορέψει με τα παιδιά της. Πήγε και χόρεψε, όταν όμως μπήκε στο κεφάλι του χορού, δηλαδή χόρευε πρώτη, χόρευε τόσο ωραία που δεν πατούσε καθόλου στην γη και την  στιγμή που τη θαύμαζαν, ο κόσμος την είδε να ανεβαίνει πολύ ψηλά και μετά από λίγο χάθηκε.
  Η καλικατζαρίνα βγάζοντας δηλαδή το σημάδι επέστρεψε στα αδέρφια της και το βασίλειό της.

[η ιστορία είναι διήγηση τ.. ……… Σύρμα και τ.. …….. Γκίνη το …..   εις την ακόλουθη ιστοσελίδα – http://agios...............................i.htm]

[η βιβλιογραφία αποκρύπτεται μερικώς ή ολικώς μέχρι κυκλοφορίας του βιβλίου του συγγραφέως, διότι αντιγράφονται τα άρθρα του άνευ αναφοράς εις το όνομά του] 


http://seliniartemisekati.blogspot.gr/- Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου