Ακόμη μια φορά μου χάκαραν το νέο προφίλ του ΦΒ Όμηρος Ερμείδης,
πρόκειται περί Κακίας και Αλητείας άνευ προηγουμένου, προσέχεται ποιούς
έχετε φίλους !!
Ελληνική προϊστορία
Οι ψυχές μια ημέρα ανεβαίνουν επάνω εις την γη.
Οι Ορφικοί δίδασκαν ότι η ψυχή είναι αθάνατος. Ο Πλάτωνας ταύτιζε την αθανασία της ψυχής με τις αιώνιες και αθάνατες ιδέες.
Οι αρχαίοι επίστευαν πως οι ψυχές των πεθαμένων, ορισμένες φορές τον χρόνο, όταν εύρισκαν την πόρτα του Άδου ανοικτή, ανέβαιναν από τα σκοτάδια του Κάτω κόσμου εις τον Απάνω κόσμο κι εκεί, γύριζαν χωρίς έλεγχο και δίχως περιορισμούς.
Οι αρχαίοι Αθηναίοι κατά την εορτή των Ανθεστηρίων, προς τιμήν της φύσεως, εόρταζαν και την εορτή των νεκρών και των ψυχών. Τότε οι γυναίκες έφτιαχναν την «πανσπερμία», μέσα σε χύτρες, δηλαδή χυλό από όλα τα είδη των οσπρίων μαγειρεμένα μαζί. Από αυτήν δεν επιτρέπετο να φάει κανείς ! και οι αρχαίοι Βοιωτοί την ίδια εποχή εόρταζαν τα «Αγριώνια» διονυσιακή εορτή προς τιμή των νεκρών.
Κατά την είσοδο της ανοίξεως αφήνονται οι ψυχές από τον Άδη να ανέβουν εις την γη.
Η Harrison αναφερόμενη εις την προέλευση της λέξεως Πυθοίγια την 1η ημέρα των Ανθεστηρίων [«Θύραζε Κήρες, ούκ ένι Ανθεστήρια», ως κατά την πόλιν τοις Ανθεστηρίοις των ψυχών περιερχομένων – Λεξικόν Σουΐδας] θεωρεί ότι η προέλευσή της αρχικώς εσήμαινε το άνοιγμα των ταφικών πύθων, προκειμένου να εξέλθουν οι Κήρες. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η παράστασις του Ερμού ως Ψυχοπομπού, ο οποίος δια της ράβδος του καλεί τις ψυχές οι οποίες εξέρχονται εξ ενός πύθου.[Ε.α. σελ. ...
Επισημαίνεται ακόμη ότι ταφικοί πύθοι έχουν πράγματι ευρεθεί εις το Δίπυλον, τις Αφίδνες, την Κέρκυραν, το Θορικόν και αλλού – Πληροφορία εκ του ..ου άρθρου της σειράς των ελληνικών εορτών εις το περιοδικό «Ελληνικόν Πάνθεον» του Παν. Μαρίνη – σελ ..]
Χριστιανική ιστορία
Οι ψυχές μια ημέρα ανεβαίνουν επάνω εις την γη [Ψυχοσάββατο]
Μέσα εις την περίοδο των Απόκρεω έχουμε και ημέρες αφιερωμένες εις τους νεκρούς. Αυτές είναι τα Σάββατα της Κρεατινής και της Τυρινής και αυτό της πρώτης εβδομάδος της Σαρακοστής, τα λεγόμενα Ψυχοσάββατα.
Οι νοικοκυρές φτιάχνουν κόλλυβα, χυλό χαλβά ή διάφορα φαγητά που τα μοιράζουν για να συγχωρεθούν τα πεθαμένα. Κατ’ εξοχήν φαγητά για τους νεκρούς είναι οι φακές, τα κόλλυβα και τα ζυμαρικά. Εις το επιμνημόσυνο δείπνο προσφέρεται η «μακαριά», για να μακαρίσουν – ευχηθούν οι ζωντανοί εις τις νεκρούς.
Έτσι πήραν και το όνομά τους τα μακαρόνια, αφού είναι «η μακαρία αιώνια» που εύχονται οι συνδαιτυμόνες τρώγοντάς τα, για να βρουν ανάπαυση και ευτυχία οι ψυχές των πεθαμένων.
Όσο αφορά την λέξη κόλλυβα αυτή είναι αρχαϊκή, ήτο ο κόκκος δημητριακών καρπών και τα κόλλυβα σήμερα γίνονται από βραστό κριθάρι.
Οι ημέρες που γίνονται αυτά είναι αυτές που λέγεται ότι αφήνονται οι ψυχές από τον Άδη [Χάρο] να ανέβουν εις την γη, ημέρα που τρώγουν δηλαδή επάνω εις τα μνήματα των συγγενών πεθαμένων ή άλλως ονομαζόμενα Ψυχοσάββατα.
Οι νεώτεροι σήμερα πιστεύουν πως οι καλλικάντζαροι ανέβαιναν κι αυτοί από τον Κάτω κόσμο εις τον Απάνω κόσμο, όταν οι νύκτες είναι «αλτές», δηλαδή λυτές και ξεκάρφωτες από τον κορμό του χρόνου, όπως και οι νύχτες του Δωδεκαημέρου, και τότε οργιάζουν σε βάρος των ανθρώπων.
Απόσπασμα από το υπό έκδοσιν βιβλίο του συγγραφέως Ομήρου Ερμείδου, "Ηρωολόγιον Αγιολόγιον το διάβα των ηρώων εις τον Χριστιανισμό" μέρος β'
Αποκρύπτεται η βιβλιογραφία διότι αντιγράφονται άρθρα του συγγραφέως άνευ της αναφοράς ούτε του ονόματός του αλλά και ούτε της ιστοσελίδος του
http: //seliniartemisekati.blogspot.gr/ - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδος εφ' όσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος (link). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου