Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

Ζώσιμος, αλχημεία [μέρος 3] - Zosimos, alchemy [part 3]




Ζώσιμος, αλχημεία [μέρος 3]/ Zosimo, alchimia [parte 3]

 [η φωτογραφία προέρχεται από την ακόλουθη ιστοσελίδα : http://theatrecomments.weebly.com/iotasigmatauomicronrh o943alpha--piomicronlambdaiotatauiotasigmamu972sigmaf-write/9333179]
Ζώσιμος, αλχημεία/ Zosimo, alchimia
Κα βλψαι τν πνακα ν κα Βτος γρψας, κα τρσμεγας Πλτων κα
μυριμεγας ρμς, τι Θυθος ρμηνεεται τ ερατικ πρτ φων πρτος νθρω πος, ρμηνες πντων τν ντων κα νοματοποις πντων τν σωματικν. Ο δ Χαλδαοι κα Πρθοι κα Μδοι κα βραοι καλοσιν ατν δμ, στιν ρμηνεα γ παρθνος κα γ αματδης κα γ πυρρ κα γ σαρκνη. Τατα δ ν τας βιβλιοθκαις τν Πτολεμαων ηρηνται ν πθεντο ες καστον ερν, μλιστα τ Σαραπείῳ, τε παρεκλεσεν σενν τν ρχιερα εροσολμων πμψαντα ρμν ς ρμνευσε πσαν τν βραδα λληνιστ κα Αγυπτιστ.
  Οτως ον καλεται πρτος νθρωπος παρ' μν Θωθ κα παρ' κενοις δμ· τ τν γγλων φων ατν καλσαντες, ο μν δ λλ κα συμβολικς δι τεσσρων στοιχεων κ πσης τς σφαρας ατν επντες κατ τ σμα. Τ γρ λφα ατο στοιχεον νατολν δηλο, τν ἀέρα· τ δ δλτα ατο στοιχεον δσιν δηλο, τν γν, τν κτω δσασαν δι τ βρος· τ δ μ στοιχεον μεσημβραν δηλο, τ μσον τοτων τν σωμτων πεπαντικν πρ τ ες τν μσην τετρτην ζνην.
  Οτως ον σρκινος δμ κατ τν φαινομνην περπλασιν Θωθ καλεται· δ σω ατο νθρωπος πνευματικς κα κριον χει νομα κα προσηγορικν. Τ μν ον κριον γνον δι τ τως· μνος γρ Νικθεος νερετος τατα οδεν. Τ δ προσηγορικν ατο νομα Φως καλεται, φ' ο κα φτας παρηκο λοθησε λγεσθαι τος νθρπους. τε ν Φως ν τ παραδεσ διαπνεμενος π τς εμαρμνης, πεισαν ατν ς κακον κα νενργη τον νδσασθαι τν παρ' ατν δμ, τν κ τς εμαρμνης, τν κ τν τεσσρων στοιχεων. δ δι τ κακον οκ πεστρφη· ο δ καυχντο ς δεδουλα γωγημνου ατο. Τν ξω νθρωπον δεσμν, επεν σοδος, δησεν Ζες τν Προμηθα. Ετα μετ τν δεσμν λλον ατ δεσμν πιπμπει τν Πανδραν ν ο βραοι καλοσιν Εαν. γρ Προμηθες κα πιμη θες ες νθρωπς στι κατ τν λληγορικν λγον, τοτ' στι ψυχ κα σμα· κα ποτ μν ψυχς χει εκνα Προμηθες, ποτ δ νος, ποτ δ σαρκς δι τν παρακον το πιμηθως ν παρκουσεν το Προμηθως το δου νο. Φησ γρ νος μν· δ υἱὸς το θεο πντα δυνμενος κα πντα γινμενος, τε θλει, ς θλει, φανει κστ.
Του αυτού, Ζωσίμου «Περί οργάνων και καμίνων γνήσια υπομνήματα περί του Ω στοιχείου»
 Τ Ω στοιχεον στρογγλον τ διμερς, τ νκον τ βδμ Κρνου ζν, κατ τν νσωμον φρσιν· κατ γρ τν σματον λλο τ στιν νερμνευτον. μνος Νικθεοσ κεκρυμμνος οδεν· κατ δ τν νσωμον τ λεγμενον κεανς, θεν, φησ, πντων γνεσις κα σπορ, καθπερ, φησν, α μοναρχικα τς νσμου φρσεως. Τ δ λεγμενον μγα κα θαυμαστν Ω στοιχεον περιχει τν περ ργ νων δατος θεου λγον, κα καμνων πασν μηχανικν κα πλν κα πλς πασν.
  Ζσιμοσ Θεοσεβείῃ ευηειαει. Α καιρικα καταβαφα, γναι, ες χλευασμν ποησαν τν περ καμνων ββλον. Πολλο γρ εμνειαν σχηκτες παρ το δου δαιμονου, πιτυγχνειν τν καιρι κν χλεασαν, κα τν περ καμνων κα ργνων ββλον ς οκ οσαν ληθ. Κα οδες λγος ατος ποδεικτικς πεισεν τι λθει στιν, ε μ ατς διος ατν δαμων, κατ τος χρνους τς ατν εμαρμνης μεταβληθες, παραλαβντος ατο, κακοποιο δ επεν· κα τς τχνης κα τς εδαιμονας ατν πσης κωλυ- θεσης, κα φ' κτερα τραπντων τν ατν τχ ημτων, μλις κ τν ναργν τς εμαρμνης ατν ποδεξεων, μολγησαν ενα τι, κα μετ' κενων ν πρτερον φρνουν. λλ' ο τοιοτοι οκ ποδεκτοι οτε παρ Θε οτε φιλοσφοις νθρποις· πλιν γρ τν χρνων σχηματισθντων κατ τος λεπτος χρνους, καλς κα το δαιμονου σωματικς ατος εεργετοντος, πλιν μεταβλλεται φ' τραν μολογαν, τν προτρων ναργν πραγμτων πντων λελησμνοι, πντοτε τ εμαρμν κολουθοντες, κα ες τς λεγο μνας κα ες τ ναντα, μηδν τερον τν σωματικν φανταζμενοι, λλ τν εμαρμνην. Τος τοιοτους δ νθρπους ρμσ ν τ περ φσεων κλει νοας, τς εμαρμνης μνους ντας πομπς, μηδν τν σωμτων φανταζομνους, μτε ατν τν εμαρμνην τος ατος γουσαν δικαως, λλ τος δυσφημοντας ατς τ σωμα τικ παιδευτρια, κα τν εδαιμνων ατς κτς, λλο φανταζο μνους.
  Ὁ δ ρμσ κα Ζωροστρησ τ φιλοσφων γνος ν τερον τς εμαρμνης επον, τ μτε τ εδαιμονίᾳ ατς χαρειν, δονν γρ κρατοσι, μτε τος κακος ατς βλλεσθαι, πντοτε ναυλαν γοντες, μτε τ καλ δρα παρ' ατς καταδεχμενοι, πεπερ ες πρας κακν βλπουσιν. Δι τοτο κα σοδοσ τν Προμηθα εσγει τ πιμηθε παραγγλλοντα· τνα οονται ο νθρωποι πασν μεζονα εδαιμοναν; γυνακα εμορφον, φησ, σν πλοτ πολλ, κα φησι· μτε δρον δξασθαι παρ Ζηνς λυμπου, λλ' ποπμπειν ξοπσω, διδσκων τν διον δελφν δι φιλοσοφας ποπμπειν τ το Δις, τουτστι τς εμαρμνης δρα. Ζωροστρησ δ εδσει τν νω πντων κα μαγείᾳ αχν, τς νσμου φρσεως φσκει ποστρφεσθαι πντα τς εμαρ- μνης τ κακ, κα μερικ κα καθολικ. μντοι ρμσ ν τ περ ναυλας διαβλλει κα τν μαγεαν, λγων τι ο δε τν πνευ ματικν νθρωπον τν πιγνντα αυτν, οτε δι μαγεας καθορ θον τι, ἐὰν κα καλν νομζηται, μηδ βιζεσθαι τν νγκην, λλ' ἐᾶν ς χει φσεως κα κρσεως· πορεεσθαι δ δι μνου το ζητεν, αυτν κα θεν πιγνντα, κρατεν τν κατονμαστον τρι δα· κα ἐᾶν τν εμαρμνην θλει ποιεν, τ ἐᾶν τ σπηλ, τουτστιν τ σματι. Κα οτως φησ· Νοσας κα πολιτευσ μενος θεσ τν Θεο υἱὸν, πντα γινμενον τν σων ψυχν νε κεν· να ατν κσπσ κ το χρου τς εμαρμνης π τν σματον, ρα ατν γινμενον πντα, θεν, γγελον, νθρωπον παθη τν· πντα γρ δυνμενος πντα σα θλει γνεται, κα πατρ πα κοει δι παντς σματος δικων, φωτζων τν κστης νον, ες τν εδαμονα χρον νρμησεν, πουπερ ν κα πρ το τ σωμα τικν γενσθαι, ατ κολουθοντα κα π' ατο ρεγμενον κα δηγομενον ες κενο τ φς.
  Κα βλψαι τν πνακα ν Κβητοσ γρψας, κα τρς μεγας Πλτων, κα μυριμεγας ρμς, τι Θυθοσ ρμη νεεται τ ερατικ πρτ φων, πρτος νθρωπος ρμηνες πντων τν ντων, κα νοματοποις πντων τν σωματικν. Ο δ Χαλδαοι κα Πρθοι κα Μδοι κα βραοι καλοσιν ατν δμ, στιν ρμηνεα γ παρθνος, κα γ αματδης, κα γ πυρ, κα γ σαρκνη. Τατα δ ν τας βιβλιο θκαις τν Πτολεμαων ηρηνται· ν πθεντο ες καστον ερν, μλιστα τ Σαραπείῳ, τε παρεκλεσεν σενν τν ρχιεροσολ μων πμψαντα ρμν ς ερμηνεσε πσαν τν βραδαλλη νιστ κα αγυπτιστ. Οτως ον καλεται πρτος νθρωπος παρ' μν Θωθ, κα παρ' κενοις δμ, τ τν γγλων φων ατν καλσαντες. Ο μν δ λλ κα συμβολικς δι τεσσρων στοιχεων κ πσης τς σφαρας ατν επντες κατ τ σμα. Τ γρ λφα ατο στοι χεον νατολν δηλο, τν ἀέρα· τ δ δλτα ατο στοιχεον δσιν δηλο τν κτω καταδσασαν δι τ βρος· τ δ Μ στοιχεον μεσημβραν δηλο, τ μσον τοτων τν σωμτων πεπαντικν πρ τ ες τν μσην τετρτην ζνην. Οτως ον σρκινος δμ κατ τν φαινομνην περπλασιν Θωθ καλεται· δ σω ατο νθρωπος πνευματικς, νι κα κρομα χειον κα προσηγορικν. Τ μν ον κριον γνον δι τ τως· μνος γρ Νικθεοσ νερετος τατα οδεν· τ δ προσηγορικν ατο νομα φς καλεται, φ' ο κα φτας παρηκολοθησε λγεσθαι τος νθρπους. τε ν φς ν τ Παραδεσ διαπνεμενος π τς εμαρ μνης, πεισαν ατν ς κακον κα νενργητον νδ σασθαι τν παρ' ατο δμ, τν κ τς εμαρμνης, τν κ τν τεσσρων στοιχεων. δ δι τ κακον οκ πεστρφη. Ε δ καυχντο ς δεδουλαγωγημνου ατο τν ξω νθρωπον, δεσμν επεν σοδος, ν δησεν Ζες τν Προμηθα. Ετα μετ τοτον τν δεσμν, λλον ατ δεσμν πιπμπει τν Πανδρην ν ο βραοι καλοσιν Εαν. γρ Προμηθες κα πιμηθες ες νθρωπς στι κατ τν λληγορικν λγον, τουτστι ψυχ κα σμα. Κα ποτ μν ψυχς χει εκνα Προμηθες, ποτ δ νος, ποτ δ σαρκς, δι τν παρακον το πιμηθως ν παρκουσεν το Προμηθως το δου δελφο· φησ γρ νος μν· δ υἱὸς το Θεο πντα δυνμενος, κα πντα γινμενος, τε θλει, ς θλει φανει κστ· δμ προσν ησος Χριστς σ ννεγκεν, που κα τ πρτερον διγον φτες καλομενοι. φνη δ κα τος πνυ δυντοις νθρποις, νθρωπος γεγονς παθητς κα απιζμενος, κα λθρα τος δους φτας συλσας, τε μηδν παθν, τν δ θνατον δεξας καταπατεσθαι, κα ἐῶσθαι κα ως ρτι κα το τλους το κσμου τποισι λθρα, κα φανερ συλλν τος αυτο, συμβουλεων ατος λθρα κα δι το νος ατν καταλλαγν χειν το παρ' ατν δμ, κοπτομνου κα φονευομνου παρ' ατν τυφληγοροντος κα διαζηλουμνου τ πνευματικ κα φωτειν νθρπ, τν αυτν δμ ποκτενουσι.
  Τατα δ γνεται ως ο λθ ντμιμος δαμων, δι' ο ζηλο μενος ατος κα θλων ς τ πρην πλανσαι λγων αυτν υἱὸν Θεο, μορφος ν κα ψυχ κα σματι. Ο δ φρονιμτεροι γενμενοι κ τς καταλψεως το ντως υο το Θεο, δδουσιν ατ τν διον δμ ες φνον τ αυτν φωτειν πνεματα, σζοντες διον χρον πουπερ κα πρ κσμου σαν. Πρν δ τατα τολμσαι, τν ντμιμον, τν ζηλωτν, πρτον ποστλλει ατο πρδρομον π τς Περσδος, μυθοπλνους λγους λαλοντα, κα περ τν εμαρμνην γοντα τος νθρπους. Εσ δ τ στοιχεα το νματος ατο ννα, τς διφθγγου σωζομνης, κατ τν τς εμαρμνης ρον. Ετα μετ περιδους πλον λαττον πτ, κα ατς αυτ φσει λεσεται. Κα τατα μνοι βραοι κα α ερα ρμο ββλοι περ το φωτεινο νθρπου κα το δηγο ατο υο Θεο, κα το γηνου δμ, κα το δηγο ατο ντιμμου το δυσφημίᾳ λγοντος αυτν εναι υἱὸν Θεο πλν. Ο δ λληνες καλοσιν γϊον δμ πιμηθα συμβουλευμενον π το δου νο, τουτστι το δελφο ατο μ λαβεν τ δρα το Δις. μως κα σφαλες κα μετανοσας κα τν εδαμονα χρον ζητσας, πντα ρμηνεει κα πντα συμβου λεει τος χουσιν κος νοερς· ο δ τς σωματικς χοντες μνον κος τς εμαρμνης εσ, μηδν λλο καταδεχμενοι μολο γοντες.
 σοι τς καιρικς ποιοσι καταβαφσ ετυχοντες οδν τερον λγουσι, τς τχνης χλευζοντες, τν μεγλην περ καμνων ββλον· κα οδ τν ποιητν κατανοοσι λγοντα· λλ' οπως μα θεο δσαν νθρποισι κα τ ξς. Κα οδν νθυμονται οτε βλπουσι τς τν νθρπων διαγωγς, τι κα ες μαν τχνην νθρωποι διαφρως ετυχοσι, κα διαφρως τν μαν τχνην ργζονται, δι τ θη κα διφορα σχ ματα τν στρων μαν τχνην ποιεν. Κα τν μν γων τεχντην, τν δ μνον τεχντην, τν δ ποβεβηκτα, τν δ χερονα, τν δ' πρκοπον, οτως στν ερεν π πασν τν τεχνν κα διαφροις ργαλεοις κα γωγας τν ατν τχνην ργαζομνους κα διαφρους χοντας τ νοερν κα πιτευκτικν. Κα μλιστα πρ πσας τς τχνας, ν τ ερατικ τατ στι θεωρσαι. Φρε επεν κατεαγτος στου, ἐὰν ερεθ ερες ς τδε δι τς δας δεισιδαιμονας ποιν, κολλ τ στον, στε κα τρισμν κοσαι συνερχομνων ες λληλα τν στων. Ἐὰν δ μ ερεθ ερες, ο μ φοβηθ νθρωπος ποθανεν, λλ φρωνται ατρο χοντες ββλους κατ ζωγρφους γραμμικς σκιαστς χοσας γραμμς· κα σαιδηποτον εσι γραμμα, κα π βιβλου περι δεσμεται νθρωπος μηχανικς κα ζ χρνον τιν, τν γεαν πορισμενος· κα οδπου φεται νθρωπος ποθανεν δι τ μ ερηκναι ερα στοδτην. Οτοι δ ποτυχντες τ λιμ τελευτσι μ καταξιοντες τν στοδητικν τν καμνων διαγραφν νοσαι κα ποισαι, να μακριοι γενμενοι νικσωσι πεναν, τν νατον νσον. Κα τατα μν π τοσοτον.
 γ δ π τ προκεμενον λεσομαι, ς στι περ ργνων. Λαβν γρ σου τς πιστολς ς γραψας, ερν σε παρακαλοσαν πως κα τν τν ργνων κδοσν σοι συγγρψω. θαμασα δ σε τιπερ κα τ μ φελοντα συγγρφεις τυχεν παρ' μο, οκ κουσας το φιλοσφου λγοντος τι τατα κν παρεσιπησα δι τ φθνως ατ γκεσθαι κα ν τας λλαις μου γραφας. Σ δ παρ' μο τατα μαθεν βουλθης· λλ μ οου ξιοπισττερον μ τν ρχαων ξυγγρψαι. Γνωσκε ς οκ ν δυναμην. λλ' να κα πντα τ παρ' κενων λαληθντα νοσωμεν τονυν τ παρ' κενων σοι ποθσω. χει δ οτως. Βκος ὑέλεος, σωλν στρκινος μκος πχεως νς. Λωπς γγος στενστομον ν τ σωλνι τ πχος βικίῳ τ στματι ατο.    
  δ τπος οτοσ. χειν δ δε πλιθον κρατηραν δατος, κα παραψν σπγγ τ γγος, κα π τν αθαλν κα τς δραργρου τ ατ. ξεστι δ ν τ φαν κα τος μοοις ργνοις χουσιν γκθισμα σε δρακοντδες πσσειν τν δρργυ ρον, κα ξανθν ατν καθιστν δι τς το θεου ναθυμισεως, τν ρχαων γραφν τοτο παρεγγυουσν. μοιροντος μν το φανο Κρνον, κα πιθαυμσεις π τατ τ γραφ τι δο μυς τρια ν ατ κρβη φανερ, κα ο ζητομεν [τι] πς το θεου αθλη λευκανουσα τν δρργυρον ξανθν ναδεκνυσιν· μτι γε καυθεσης ατς στι τοτο· τι δ κα ατ λευκ οσα κα δυνμει κα νεργείᾳ π λευκο καιομνη κα πηγνυμνη, πως ξανθ ρχεται.
  δει τονυν τος νους πρ γε πντων τατα ζητεν. Τ δ τερον μυστριον ομαι μ μνην ατν πγνυσθαι, λλ κα μεθ' λου το συνθματος. Τ μντοι ργανα ες γνεται κα δωρ θεου θικτον, κα πξις δραργρου, κα μαλαγμτων ποτσεις, κα βαφ μαλαγμτων, στ τατα. τι π σκιστου χαλκο ἰὸς γενμενος ξανθωθες αθαλο ται· κα ποτθεται ν μλιτι λευκ.    
 τι κα τ μλαγμα τ π το μετρου χαλκο ξανθω θν ποιε ντ' ατο ττον δ· λα δ ατ κεται παρ γαθοδαμονι. τι κα τ μλαγμα τ δι σκωριδου βλε μφανς, κα πξον τ αθλ τν θεων τν ναθυμιωμνων, να γνηται ς κιννβαρις. Ετα βαλν ες βοκλας ληκθια κα κτενας, χρ ς χει πσω. ς φανεται ον, λα τ εδη τ ξ αθαλν γαθοδα μων, οον χρυσκολλαν, κα τσιον, κα χρυσνθιον, κα πλς πντα ες τν καταβαφν το ργρου κκραται, ς χει ατο στρα τξις. Αθλας δ βλλει, να μ σκωρισ ργυρος, πουσισ τν παχων σωμτων κα γεωδεστρων εωθτων καεσθαι κα φργεσθαι.
http://seliniartemisekati.blogspot.gr/ - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου