[η φωτογραφία προέρχεται από την ακόλουθη
ιστοσελίδα : https://1kingvape.ru/el/dizajjn-spalni/afina-boginya-voiny-i-mudrosti-v-grecheskoi-mifologii-boginya-afina.html
]
Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία
Η εμφάνιση της Αθηνάς και του Αχιλλέως εις την ακρόπολη των
Αθηνών σώζουν την πόλη των Αθηνών.
Ο Ζώσιμος εις το έργο του «Νέα Ιστορία», 5,5-6 περιγράφει παραστατικός και με
περισσότερες λεπτομέρειες το ανούσιο και καταστρεπτικό έργο των Γάλλων του
Αλάριχου εναντίον ολοκλήρου της Ελλάδος αλλά και των Ρωμαίων.
Χαρακτηριστικό
σημείο είναι η αναφορά του Ζώσιμου για τον Αλάριχο και την Αθηνά: «Επιών
Αλάριχος πανστρατιά τη πόλει τον μεν τείχος εώρα περινοστούσαν την προμάχον
Αθηνάν, ως έστιν αυτήν οράν εν τοις αγάλμασιν ωπλισμένην και οίον τοις επιούσι
ανθίστασθαι μέλλουσαν, τοις δε τείχεσι παρεστώτα τον Αχιλλέα τον ήρωα…..»
Ο Ιωάννης ο Αντιοχεύς εις τα «Αποσπάσματα», στίχος 190 αναφέρει για τον Αλάριχο: Ο
Ρουφίνος, ο επίτροπος του ανηλίκου Αρκαδίου, πλήθος βαρβάρων εισαγαγών, ών
Αλάριχος ηγείτο, πάσαν ομού την Ελλάδα και τα περί την Ιλλυρίαν διεπόρθει. Ο
Ρουφίνος υπέχαιρε και τον κοινόν όλεθρον απελάμβανε. Ο δε βασιλεύς, εν αφασία
διετέλει» [Μανώλης Σταγάκης
- Ελλάς, η ωραία κοιμωμένη,
σελ. 142, εκδόσεις Εύανδρος, 2007].
Όπως
επίσης ο ιστορικός Ζώσιμος, ο οποίος περιγράφει με
φρίκη όσα ακολούθησαν: Και επί Μακεδονίαν προήει και Θεσσαλίαν, πάντα
καταστρεφόμενοι τα εν μέσω…. και παντελή των πόλεων απώλειαν εχώρουν, τους μεν
άνδρας ηβηδόν (από της εφηβικής ηλικίας) αποσφάττοντες (αποσφάζω = τους
απέκοψαν τον λαιμό, δηλαδή αποκεφάλιζαν), παιδάρια δε και γυναίκας αγεληδόν άμα
τω πλούτω παντί ληζόμενοι (εκ του ληίζομαι = τους έλαβαν ως λάφυρο – επωλούντο
μετά εις τα σκλαβοπάζαρα)». [Μανώλης Σταγάκης - Ελλάς, η ωραία κοιμωμένη, σελ. 142, εκδόσεις Εύανδρος, 2007]
Ο Αλάριχος μετά τις
καταστροφές εις την Θράκη, την Μακεδονία, την Θεσσαλία, προχώρησε νοτιώτερα εις
την Βοιωτία. Από την οποία περισώθηκε μόνο η οχυρωμένη ακρόπολη των Θηβών
η Καδμεία, επειδή ήθελε να φθάσει
γρήγορα εις την πόλη των Αθηνών και του Πειραιώς. Η πόλη της Αθήνας παρέμεινε
απόρθητος εξ αιτίας μιας υπέρ θείας πρόνοιας. Ενώ κατήρχετο ο Αλάριχος με όλη
την δύναμή του, αντίκρυσε επάνω από το τείχος της Ακροπόλεως των Αθηνών να
περιφέρεται η Πρόμαχος Αθηνά, το 396 μ.Χ. Όπως αναφέρεται εφαίνετο η θεά Αθηνά
όπως ακριβώς εις το άγαλμά της οπλισμένη, έτοιμη να υπερασπισθεί τον πόλη της.
Συγχρόνως εμφανίσθηκε και ο Αχιλλεύς. Έτσι ο Αλάριχος μόλις αντίκρυσε την Αθηνά
και τον Αχιλλέα άφησε απόρθητο την Αθήνα, από φόβο όπως και τους υπερασπιστές
της. Μετά προχώρησε συνοδευόμενος από Χριστιανούς
ιερείς και μοναχούς όπου κατέστρεψε το ιερό της Ελευσίνας και θανάτωσε όλο το
ιερατείο. Το τέλος των Ελευσινίων αναφέρεται από τον ιστορικό Ευνάπιο, ο οποίος είχε μυηθεί και
αυτός εις τα Μυστήρια κι είχε γίνει ιεροφάντης. Τελευταίος νόμιμος
ιεροφάντης των Μυστηρίων φαίνεται από τις πηγές να είναι ο Ευμολπίδης
Νεστόριος, ο οποίος «ανήγγειλε την αρχή της μεγάλης πνευματικής νυκτός δια την
ανθρωπότητα».
Χριστιανική ιστορία
Η εμφάνιση του Αγίου Χαραλάμπους επάνω από την πόλη σώζει γην
πόλη της Ηλείας, τον Πύργο
Η εμφάνιση του Αγίου – Χαραλάμπους ενώ
βομβαρδίζεται ο Πύργος Ηλείας από τους Γερμανούς το 1940, η πόλη δεν παθαίνει τίποτα. Την ώρα του
βομβαρδισμού οι κάτοικοι είδαν τον Άγιο Χαράλαμπο να είναι επάνω από την πόλη
και να την προστατεύει.
[μέρος της βιβλιογραφίας αποκρύπτεται για ευνόητους λόγους μη αναφοράς του συγγραφέως και των βιβλίων του ]
[απόσπασμα από τα βιβλία «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον»1998 &
«Αναμνήσεις από το μέλλον του
χθες»]2019.
https://seliniartemisekati.blogspot.com/ - Επιτρέπεται η
αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η
πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος (link). Νόμος 2121/1993 και κανόνες
Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα
από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε
ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε
μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολογίου
μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που
δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν
αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε
τρόπο το ιστολόγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου