Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

Μέλισσαι καὶ Ζεύς, Αἰσώπου Μῦθοι [ΣΛΔ] - Api e Zeus, Esopo miti




Μέλισσαι κα Ζεύς, Ασώπου Μθοι [ΣΛΔ] -  Api e Zeus, Esopo miti

  Μέλισσαι φθονήσασαι νθρώποις το δίου μέλιτος κον πρς τν Δία κα τούτου δέοντο πως ατας σχν παράσχηται παιούσαις τος κέντροις τος προσιόντας τος κηρίοις ναιρεν. Κα Ζες γανακτήσας κατ᾿ ατν δι τν βασκανίαν παρεσκεύασεν ατάς, νίκα ν τύπτωσί τινα, τ κέντρον ποβαλεν, μετ δ τοτο κα τς σωτηρίας στερίσκεσθαι. Οτος λόγος ρμόσειεν ν πρς νδρας βασκάνους ο κα ατο βλάπτεσθαι πομένουσιν.
(variant version from Chambry's first edition)
    Μέλισσα κα Ζεύς
  Μέλισσα μήτηρ κηρίων οσα νελήλυθεν ες θεούς, φέρουσα κηρος κα μέλι. Τερφθες δ Ζες τ προσφορ τς μελίσσης συνετάξατο δοναι ατ ν ατήσ. δέ· Δός, φη, τ σ θεραπαινίδι κέντρον πρς μυναν τν πόνων μου κα ες φυλακήν μου. πορήσας δ Ζες πρς τς ατήσεις, πε φίλει τν νθρώπων τ γένος, φη τ μελίσσ· Οχ ς τησας γενήσεται, λλ᾿ άν τις τν νθρώπων κ λαβεν μέλι, σ δ βούλ ατν μύνασθαι, χε τ κέντρον· πλν σθι τι, ε πλήξεις νθρωπον, μβληθέντος το κέντρου, παρευθς ποθνήξ· ζω γάρ σοι ντυγχάνει τ κέντρον.
 Ὁ μθος δηλο τι ν τας προσευχας κα τας δεήσεσιν μηδες κατ τν χθρν ζητείτω κακόν.
Στα νέα Ελληνικά
  Ο μύθος αυτός βρίσκεται σε δύο παραλλαγές, από τις οποίες πληρέστερη κ λογικότερη είναι η δεύτερη:
  Η μέλισσα πέταξε στον ουρανό κ προσέφερε στους θεούς μέλι κ κερί. Ο Δίας ευχαριστήθηκε τόσο πολύ με αυτήν την προσφορά της μέλισσας, που της υποσχέθηκε να της δώσει ό,τι κ άν ζητήσει. Η μέλισσα ζήτησε: "δώσε σε εμένα, την υπηρέτρια σου, να έχω κεντρί με το οποίο να υπερασπίζομαι τους καρπούς των κόπων μου κ να προστατεύω τον εαυτό μου". Ο Δίας, αφού υποσχέθηκε στη μέλισσα, δέν μπορούσε να πάρει το λόγο του πίσω, κ έτσι της έδωσε όντως να έχει κεντρί. Από την άλλη όμως, επειδή αγαπούσε κ το γένος των ανθρώπων, δέν ήθελε να στερήσει το μέλι από τους ανθρώπους, οι οποίοι άλλωστε προσέφεραν ώς θυσία μέλι και κερί στους θεούς, συνέδεσε το κεντρί της μέλισσας με τη ζωή της και της είπε: "να ξέρεις όμως, ότι όταν κεντρίζεις άνθρωπο, θα χάνεις τη ζωή σου".
  Από τον μύθο αυτό μπορούν να βγούν πολλά διδάγματα, το βασικό όμως είναι πως όταν ο Θεός αγαπά δύο αντίπαλα μέρη, ευνοεί καί τα δύο, οπότε δίνει δώρα, δυνάμεις, καί στα δύο αντίπαλα μέρη, κ κατά συνέπεια το δώρο του κάθε ενός μέρους συνοδεύεται από κάποιο μειονέκτημα.
[η ανωτέρω εικόνα προέρχεται από την ακόλουθη ιστοσελίδα :  https://chilonas.com/2012/09/06/httpwp-mep1op6y-qt/ όπου ο Αίσωπος ενώ σερβίρει δύο ιερείς_πίνακας του Francis_Barlow_1687_wikipedia]
http://seliniartemisekati.blogspot.gr/ - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ   
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου